Verbasterd

Verbasterd

innovative technology, cross and social media, guerilla, advertising, communities and games

You can scroll the shelf using and keys

MKB en weblogs

05/23/2005

Bertrand Weegenaar schrijft over het MKB en weblogs op zijn weblog ‘Blogmania‘. Hij zet een aantal bezwaren op een rijtje die hij uit het artikel ‘Bike Shops Must Start Blogging‘ heeft gehaald.

het is te duur, ik heb geen tijd, het is te ingewikkeld, we hebben al een bulletin board/forum. Bron: Blogmania – Bertrand Weegenaar

Toch vind hij dat weblogs en het middenkleinbedrijf een prima combinatie zouden zijn:

Ik denk dat juist kleine bedrijven grote voordelen hebben bij het gebruik van weblogs EN in staat zijn het tijdsprobleem slim te omzeilen, namelijk door interessante ruilmechanieken op te zetten. Rondom een organisatie lopen altijd belangstellende en enthousiaste mensen rond. Schakel deze in, betrek ze bij het reilen en zeilen van je organisatie en laat ze af en toe (eenmaal in de week is echt wel genoeg) wat typen en biedt ze iets interessants ter ruil aan.
Verder hebben kleine bedrijven nauwelijks last van imago-schade als er een tijdje niets gepost is. Dit in tegenstelling tot grote bedrijven, die tevens te maken hebben met de ‘handicap’ van lange communicatielijnen.
Weblogs bieden hun gebruikers juist extra korte lijnen naar hun klanten. Niet om duizenden bezoekers per dag te trekken, maar wel die honderden belangstellenden en mensen in de buurt die anders niets van je weten omdat ze de winkeldrempel ‘zonder koop-prikkel’ anders niet over komen. Dus weinig kosten, mogelijkheden om ervaringen met producten of diensten te bieden, in woord, beeld en geluid. Bron: Blogmania – Bertrand Weegenaar

Eén van de manieren waarop de weblog haarlem.ondernemenenwerken.nl ingezet wordt door de mkb-groep Haarlem en de webloguitgever P-I-M. Ik zal binnenkort even de voordelen en het nut van webloggers voor mkb-ers op de weblog presenteren, zoals ik dat zie.

What do you think?

Please keep your comments polite and on-topic.

comments

Mijn vriendin en beroepsfotograaf Ilona Hartensveld blogt sinds twee weken op haar portfolio-site. De comments zijn wellicht niet eens zo overweldigend, maar de reacties die zij van haar (potentiele) klanten krijgt zijn enorm.
Een van de voordelen van bloggen is dat je je als uitgever/ondernemer niet met techniek hoeft bezig te houden om je website bij te houden. Met de tools die hedentendage voorhanden zijn, is het echt kinderspel geworden.
Het blog staat op: http://www.bruidsreportages.com/blog/blog.html
Reacties of commentaar zijn van harte welkom.
Groet,
Corwin

Corwin Winkelman

05/30/2005