Verbasterd

Verbasterd

innovative technology, cross and social media, guerilla, advertising, communities and games

You can scroll the shelf using and keys

Participation Billboard

11/13/2005 —

‘Liberate the neighborhood’ en ‘reclaim the streets’ zijn twee leuzen die je misschien wel kent van de ‘culture jam‘ organisatie Adbusters of via Naomi Klein’s manifest ‘No Logo‘.
Culture Jam:

Culture jamming is the act of using existing mass media to comment on those very media themselves, using the original medium’s communication method. It is based on the idea that advertising is little more than propaganda for established interests, and that there is little escape from this propaganda in industrialized nations. Culture jamming’s intent differs from that of artistic appropriation (which is done for art’s sake) and vandalism (where destruction or defacement is the primary goal), although its results are not always so easily distinguishable. Bron: Wikipedia – culture jamming

Een groot reclamebord in een drukke wijk is een echte eyecatcher, maar wordt met wat verf en accessoires al gauw een plek waar iedereen zijn kritiek over deze manier van reclame kwijt kan. Misschien zelfs een vorm van kunst.

The idea is to transform a billboard from being a medium for a single message – either one purchased by an advertiser or government, or one injected by a billboard liberator – to being a medium for multiple, changing messages from anyone in the community. Bron: Sniggle – Maximum Participation Billboard Liberation

Kijk snel hoe dit reclamebord omgetoverd wordt tot een plek waar de buurt hun mening kwijt kan, in plaats ongevraagd commerciele beelden te moeten zien. Maximum Participation Billboard Liberation.

What do you think?

Please keep your comments polite and on-topic.