Verbasterd

Verbasterd

innovative technology, cross and social media, guerilla, advertising, communities and games

You can scroll the shelf using and keys

Knife City: It’s not a game

08/16/2006 —

The Met Police launched an innovative new marketing campaign today aimed to discourage young people from carrying knives.
‘Knife City’, a mock computer game demo that blends cutting-edge computer generated images (CGI) with real life footage, has been distributed on DVD to thousands of unsuspecting teenagers across London during the past two weeks. Bron: Metropolitan Police

Een mooie campagne in Londen met de boodschap dat het dragen van een mes geen spelletje is. ‘Knife City‘ heeft in de hoofdrol een game-personage wat in gevecht raakt met een aantal jongens waarbij aan beide kanten een mes getrokken wordt. Wanneer het karakter naar de grond zakt wordt de keiharde realiteit getoond.
Mooie virale actie met prima inzet van twee populaire radiostations. Hopelijk worden ‘jongeren’ op deze manier bereikt. Ben erg benieuwd hoe deze innovatieve actie verloopt!
Natuurlijk is de plek waar het filmpje is opgenomen al ontdekt: Charles Square in Hoxton, Londen, UK.
Gelezen bij ‘invisiblered‘.

What do you think?

Please keep your comments polite and on-topic.