Verbasterd

Verbasterd

innovative technology, cross and social media, guerilla, advertising, communities and games

You can scroll the shelf using and keys

Power of the buzz: Weblogger vs AOL

07/03/2006 —

Eenentwintig minuten aan de lijn hangen is geen pretje, zeker niet als je eerst een tijd lang aan het wachten bent en ook de intro van het bandje al helemaal afgeluisterd hebt.
Toen Vincent Ferrari, 30 jaar oud, vorige maand zijn abonnement bij AOL wilde opzeggen, en hij eindelijk iemand van de Customer Service aan de lijn had, werd het hem nog steeds onmogelijk gemaakt. Hij besloot uit frustratie een bericht plus een vijf-minuten durende opname van het telefoongesprek op zijn weblog Insignificant Thoughts te plaatsen. Wat gebeurde er:
“We were Digged and in the New York Times on the same day and blew through 12 Gigabytes of bandwidth and 700,000+ hits in 12 hours.”
Daar moet AOL zich toch even achter de oren hebben gekrabd … Wederom een voorbeeld van een weblogpost die een ware mediastorm creeert en een multinational als AOL flink tegen de schenen schopt.

“To listen as Mr. Ferrari tries to cancel his membership is to join him in a wild, horrifying descent into customer-service hell. The AOL representative, self-identified as John, sounds like a native English speaker; he refuses to comply when Mr. Ferrari asks, demands and finally pleads — over and over again — to close his account.
“By my count, he used the word ‘cancel’ 21 times,” said Nicholas J. Graham, an AOL vice president and spokesman. “That’s not counting the I-don’t-need-it’s, I-don’t-want-it’s and I-don’t-use-it’s. Add the other inferences, it’s probably closer to 30.” Mr. Graham, almost needless to say, was sharply critical of John’s lack of responsiveness. Bron: WebmetricsGuru


Links:
WebmetricsGuru
Insignificant Thoughts
New York Times – “AOL Said, ‘If You Leave Me I’ll Do Something Crazy'”
Smartmobs – “SmartMob Communities on the Internet drive a Media Storm to AOL”

What do you think?

Please keep your comments polite and on-topic.