Verbasterd

Verbasterd

innovative technology, cross and social media, guerilla, advertising, communities and games

You can scroll the shelf using and keys

Future Customer Service in Second Life?

04/12/2007 —

Er zijn bedrijven die hun zaak in Second Life hebben opgezet die een toekomst zien voor customer service binnen deze virtuele wereld.

One consulting firm is trying to pitch the idea that Second Life offers many advantages to traditional phone-based customer support, noting, for example, that customers can amuse themselves in the virtual world while waiting for a representative to deal with their issue. Bron: Techdirt

Toch zie ik het nog niet helemaal gebeuren wat betreft efficiency… en er zijn meer kritische geluiden:

Clive Longbottom, of analyst house Quocirca, believes the relatively low penetration rates and end user technical constraints will keep virtual worlds as a relatively niche customer service tool: “It’s a new environment, there’s a lot of interest… but it’s not growing rapidly, it’s not a major area.” Bron: Businessweek

Er kan in mijn ogen inderdaad beter gezocht worden naar een schaalbare oplossing die, zoals het artikel in Businessweek “How Second Life Changes Customer Service” weergeeft, meer van web2.0 functionaliteiten gebruik maakt zoals bijvoorbeeld Youtube. Of de customer service verbreden door ook user generated content via de mobiele telefoon toe te laten.
Maar wie weet … werkt het voor sommige bedrijven juist prima …. Houd bijvoorbeeld de virtuele wereld van Sony, Sony@home, in de gaten waarin onderzocht gaat worden wat de mogelijkheden van customer service via dit kanaal kunnen zijn.

What do you think?

Please keep your comments polite and on-topic.