Verbasterd

Verbasterd

innovative technology, cross and social media, guerilla, advertising, communities and games

You can scroll the shelf using and keys

Klantenservice UPC stelt zwaar teleur

08/25/2008 —

In april dit jaar heb ik bij UPC een abonnement voor internet, bellen en digitale televisie afgesloten ….. Dat dit zeker niet zonder problemen is verlopen lees je hieronder. Zoals ik in mijn brief, verstuurd op 28/05/2008 en gericht aan UPC, schrijf; met het product is op zich niets mis….. het is het ontbreken van service en hoe ze met (nieuwe) klanten omgaan wat zwaar teleur stelt.
Tot de dag van vandaag heb ik niets vernomen van UPC…..
*Update 27-08-08* Ik ben zojuist gebeld door iemand van UPC! Na een kort verhaal rond de situatie is mij verteld dat er kosten worden vergoed. Goed dat ze na verloop van tijd toch nog terugkomen op mijn verhaal. Blijkbaar werkt een blog een stuk beter dan een brief 😉
Geachte heer/mevrouw,
Op 27 februari 2008 heb ik, na een periode van orientatie, besloten om contact op te nemen met jullie klantenservice. Mijn interesse gaat vooral uit naar een internetverbinding en digitale televisie; ik vraag dan ook specifiek naar mogelijke interessante aanbiedingen. Door de UPC servicemedewerker (naam onbekend) wordt geadviseerd om naast internet ook voor telefonie te gaan in verband met de kosten. Zoals hij zegt, hoef je de telefoonlijn niet te gebruiken en betaal je dan geen €24,95 euro p/mnd maar €19,95 euro p/mnd. Ik besluit akkoord te gaan met een digital starter pakket voor televisie van €3,99 euro en bellen en internet, de easy variant, voor €19,95 euro. Aangezien ik 13 maart de sleutel van mijn nieuwe woning zou krijgen, besluit ik gelijk alles af te sluiten.Op 1 april 2008 zou alles in gaan en in de weken ervoor zou ik alle benodigde spullen krijgen.
Wanneer ik zo’n drie dagen na mijn telefoongesprek met de UPC servicemedewerker de commercial op televisie zie met de aanbieding van een ‘gratis router’ voor draadloos internet voor maar €19,95 euro p/mnd ben ik met stomheid geslagen. Ik had in mijn telefoongesprek toch duidelijk gevraagd naar speciale aanbiedingen. Als toekomstige klant besluit ik contact op te nemen met jullie klantenservice. In dit telefoongesprek vertel ik welke afspraken er gemaakt zijn wat betreft de afgesloten pakketten en geef ik aan dat ik het enigszins raar vind dat er niet is gesproken over zo’n mooie aanbieding. De servicemedewerker vindt dit ook en kan mij tot mijn blijheid meedelen dat ik alsnog de router (uit de TVC) voor wireless internet opgestuurd krijg.
Op 1 april 2008 besluit ik nogmaals contact op te nemen met jullie klantenservice via 0900-1580. Ik heb in de tussentijd weliswaar de spullen voor telefonie en internet binnen gekregen, maar mis nog het pakket voor digitale televisie en de router (uit de TVC) die mij is toegezegd. M S van de internet afdeling van UPC hoort mijn volledige verhaal aan en leest tegelijkertijd de interactie door, die is opgeslagen door UPC klantenservice medewerkers uit vorige gesprekken. Nogmaals wordt de router (uit de TVC) toegezegd. Ook zorgt mevrouw S ervoor dat het pakket voor digitale televisie bezorgd gaat worden; dat wij dit op 27 februari 2008 hebben afgesloten stond vreemd genoeg niet in de interactie. Het kon even duren voordat de router er zou zijn, maar het pakket voor digitale televisie zou binnen een week of twee moeten arriveren.
Binnen twee weken ontving ik het pakket voor digitale televisie. Helaas moet ik nog wel een keer contact opnemen met de UPC klantenservice op 11 april 2008. Dit keer voor een foutieve factuur.
Op 7 mei 2008 besluit ik om wederom te bellen met de klantenservice via 0900-1580; de router (uit de TVC) is nog steeds niet binnen en ik zou toch erg graag gebruikmaken van draadloos internet. Ik wordt door A R doorverbonden naar de internetafdeling. Ditmaal word ik te woord gestaan door F vd V. Tot mijn stomme verbazing wordt mij verteld dat er helemaal geen router toegezegd kan worden voor het pakket van €19,95 en dat er niets is opgenomen in zowel de interactie in de computer als in de verstuur- en verzendlijsten van de routers. Ik leg nogmaals uit dat de router mij tot twee keer toe is toegezegd en dat ik graag wil dat de heer Vd V ruggespraak houdt met zijn collega M S. Dit is vreemd genoeg niet mogelijk. Ook op mijn verzoek of ik doorverbonden kan worden met mevrouw S, aangezien ik daar afspraken mee heb gemaakt, krijg ik een nee. Uiteindelijk zit er niets anders op dan het telefoongesprek te beeìndigen. Er staat, zoals de heer Vd V nadrukkelijk zegt, niets in de interactie.
Als nieuwe klant ben ik zeer teleurgesteld in UPC. Ik heb, zoals het verhaal hierboven hopelijk helder weergeeft, een flink aantal keer contact gezocht met UPC klantenservice. Meerdere malen werd ik netjes te woord gestaan en dacht ik goed geholpen te zijn, maar na verloop van tijd moest ik helaas toch weer naar 0900-1580 bellen om weer mijn verhaal te doen. Het is mij duidelijk dat er slecht gedocumenteerd wordt (middels interactie in de computer) om niet te spreken van slechte afhandeling van zaken. Jullie product, en ook de prijs daarvan, is prima; ik had niets voor niets als eerst contact gezocht met UPC, het schort echter flink aan de service. Na eerst zelf gebeld te hebben voor de mooie aanbieding van de router, waar ik kort daarvoor bij de bestelling niet van verwittigd ben, hoor ik daarna tot twee keer dat de router (uit de TVC) toegezegd wordt en opgestuurd wordt. Uiteindelijk krijg ik niets binnen, heb ik flink wat telefoongesprekken achter de rug met de UPC klantenservice en voel ik mij als klant belazerd.
Om toch draadloos te kunnen internetten heb ik uiteindelijk zelf een router aangeschaft die lijkt op de router die mij twee keer is toegezegd; aankoopbon is bijgevoegd. U zult begrijpen dat ik allerminst een goed gevoel heb overgehouden aan de gang van zaken. Als klant van UPC verwacht ik dan ook dat er een passende oplossing wordt gevonden voor al dit ongemak.

What do you think?

Please keep your comments polite and on-topic.